5 legjobb stresszűző játék, nemcsak gyerekeknek

2018 február 20 2 perc olvasás

5 legjobb stresszűző játék, nemcsak gyerekeknek

A stressz korunk népbetegsége- ezt már sokszor, sok helyen leírták. Ahogy azt is, hogy a stressznek nemcsak mi, felnőttek, hanem a gyerekek is ki vannak téve. A játék már önmagában kiváló stresszűző foglalatoskodás, de vannak olyan eszközök, amelyeket kifejezetten erre a célra gyártottak. A különféle formatervezésű és stílusú stressz csökkentő játékok alapfunkciója az, hogy elterelik az elmét, kikapcsolják a stresszes gondolatokat, ezért megnyugtatják az idegeket. Lefoglalják a kezet, így csökkentik a szorongással járó pótcselekvéseket, a körömrágást, babrálást, ujjtördelést. Ráadásul nemcsak a gyerekek, mi felnőttek is rákaphatunk a kézben gyűrhető, pörgethető, nyomkodható, tekerhető kütyük ízére.

Tangle

A 7-12 évesek számára ajánlott Tangle szerintem felnőtteknek is való, főleg, ha már a stresszlabda unalmassá vált. A Tangle teljesen új ergonomikus megközelítést kínál a stressz és szorongás enyhítésére és a kézzel való babrálására. A Tangle azontúl, hogy egy jópofa játék, ösztönzi és segíti fenntartani a figyelmet, valamint javítja a szövegértést és a matematikai készségeket is. Formája, színe, szerkezete pedig kiválóan serkenti az agyműködést. A Tangle apró darabkákra szedhető, ezért kedvünk szerint formálható, sőt akár hosszúra is fűzhető.

Fridget Spinner

A tavalyi év slágere volt ez a nagyon hasznos és rendkívül népszerű önszabályozó eszköz, amely lefoglalja az ujjainkat, megnyugtatja az idegeinket, segíti a koncentrációt, kiküszöböli vagy csökkenti a stresszt. Afidget spinnert eredetileg autista és figyelemzavaros gyermekek számára fejlesztették ki.

Gyurma

A gyumra számos pozitív hatása mellett (szem-kéz koordináció, kreativitás, ügyesség fejlesztése) a stresszt is csökkenti. Külföldön a Play-doh gyurmáját terápiás célokra is alkalmazzák, hiszen segíti a relaxációt, levezeti a dühöt, segítségével a gyermek elmesélheti, mit és miért alkot, így megszabadulhat rengeteg nyomasztó érzéstől.

Stresszlabda

Kutatások bizonyítják, hogy a stresszlabda nyomkodása rendkívül jó figyelemelterelő módszer: olyan műtétek alatt, ahol nem altatnak, csak helyi érzéstelenítést alkalmaznak, a stresszlabda nyomkodása 18 százalékkal csökkentette a tapasztalt stressz szintjét. Sőt kutatók azt is találták, hogy ha jobb kézzel szorítjuk meg a labdát, azzal mélyebben el tudunk raktározni egy eseményt memóriánkban, mivel a jobboldali kézmozgás aktiválja a bal agyféltekét. Ha pedig azt szeretnénk, hogy ezeket az emlékeket könnyen elő tudjuk hívni, akkor a jobb agyféltekét kell aktiválnunk a bal kezünk összeszorításával. A bal kéz összeszorítása a kreativitást is segíti.

Plusz 1 bónusz: A Lépcsőjáró

Ezt azok kedvéért vettem fel a listára, akik szintén a 90-es években nőttek fel, mint jómagam. Imádtam vele játszani, mert gyönyörű szivárványszínű volt, és tényleg megnyugtatta az embert, ha kezeivel felváltva lendületet adott a rugónak. A játék hivatalos neve egyébként Slinky szivárványspirál, és csak kevesen tudják, hogy Pennsylvania állam hivatalos játéka. 1940-ben találta fel véletlenül Richard James haditengerészeti mérnök egy rugó mozgását figyelve; később kifejlesztette a gyalogló rugót, és egyéb rugós játékok tervezésének szentelte életét.

Bánosi Eszter

Photo by Allen Taylor on Unsplash