5 készség, amit a Robo Alive Interaktív játékai taníthatnak a gyerekeknek
A szakértők szerint az interaktív játékok segítenek a gyerekek figyelmének megtartásában, a képzeletük fejlesztésében, és megismertetik őket a technológia világával. Az olyan interaktív játékok, mint például a Robo Alive, egyrészt kielégítik a legfiatalabb generáció technológia iránt való igényeit, másrészt viszont meghagyják őket gyereknek lenni, hiszen attól még, hogy többet tudnak egy hagyományos gyerekjátéknál, megőrzik mindazt, ami a klasszikus játékokban jó.
A technológia már évekkel ezelőtt bejutott a gyerekszobába. Sokan panaszkodnak arról, hogy amikor a gyerekek hazajönnek az iskolából, szinte azonnal könyörögni kezdenek a távkapcsolóért vagy a laptopért – ezzel tompítják le a sok tanulnivalótól zavaros elméjüket, ami igen szomorú. A helyzet pedig egyre csak rosszabb, hiszen ma már nem számítanak kuriózumoknak a számítógépes játékok, a mindennapjaink szerves részévé váltak a „kütyük”.
Egy 2016-os felmérés szerint – mely több mint 1000, 35 és 45 év közötti anyuka megkérdezésével készült – a képernyő előtt töltött idő az anyai bűntudat első számú oka. Az amerikai Common Sense Media 2017-es felmérésben a szülők 70%-a mondta azt, hogy aggodalommal tölti el őket, mennyi időt töltenek el a gyermekeik a digitális média használatával. Hiszen ki az, aki nem engedi meg vasárnap délelőtt, hogy a gyerekek rajzfilmet nézhessenek online vagy a tévében, miközben végre marad idő egy jó kávéra vagy a partnerünkkel való beszélgetésre? Sokkal könnyebb engedékenynek lenni, mint kirángatni az okostelefont a kezükből, mégis felvetődik a kérdés: maradt-e olyan tevékenység a való világban, ami legalább akkora figyelmet tud követelni tőlük, mint a képernyő?
A válasz pedig az, maradhat – mégpedig az interatív játékok segítségével, melyek ugyan megfelelnek korunk technológiai követelményeinek, miközben megmaradnak – fogható, érinthető, valóságos – játéknak. Ezek a játékok tulajdonképpen a klasszikus játékok újraértelmezései, továbbfejlesztései, melyek mozognak, visszabeszélnek (esetleg üvöltenek) vagy épp „taníthatóak”. Épp olyanok, mint a Diótörő, aki Marika álmában életre kell a többi játékkal együtt, és megvív az Egér Királlyal, csakhogy itt a játékok a gyerekek valóságában teszik mindezt – kelnek életre, járnak-kelnek a szobában, beszélgetnek. Az új generációs gyerekek számára ez a fajta interaktivitás lehet a játékok jövője. Persze minden tudatos szülőben felvetődhet a kérdés: vajon az interaktív játékoknak van-e egyéb értelmük annál, mint hogy menők, és fel lehet velük vágni a többiek előtt? Segítenek-e az alapvető ismeretek megtanulásában? A válasz szerintünk igen, mégpedig szórakoztató és spontán módon. Sőt, még ezeket is tudják:
#1. Fejlesztik a gondoskodás képességét
Az interaktív állatokon a gyerekek profitálhatnak a kisállat-gondozás pszichológiai előnyeiből akkor is, ha otthon nem engedhetik meg maguknak az állattartást. Pszichológusok szerint a gondoskodás nem egy olyan minőség, amely hirtelen megjelenik felnőttkorban, ezért már fiatalkorunkban szükségünk van arra, hogy elsajátítsuk ezt a készséget.
#2. Fejlesztik a kognitív képességeket
Bizonyos interaktív játékok segítik a racionális gondolkodást. A babák könnyebben tanulják meg általuk a különféle színeket, számokat, képeket, mintákat. Növelhetik a memorizáló készséget, ami segít nekik az információ megőrzésében, a logikus gondolkodásban.
#3. Fejlesztik a szociális készségeket
Az interaktív játékok remekül működnek csoportokban. A Robo Alive Kígyó, Gyík, Kúszó pók vagy a Támadó T-Rex mind-mind remek lehetőség az önfeledt közösségi játékra. A közös játék során nemcsak azt tanulják meg, hogyan lehet más gyerekekkel játszani, de azt is, hogyan kommunikáljanak, működjenek együtt, bízzanak egymásban.
Sőt a Robo Alive vadállataival rengeteg közös élményt szerezhetnek a gyerekek. Bizonyosan mindenki emlékszik életének azokra az apró, gyerekkori csínytevéseire, melyek csak még erősebbé tették a barátságokat. Ezek az ártatlan csínyek kiemelkedő élményalapot képezhetnek, melyeket felnőtt korunkban sem feledünk. A Robo Alive interaktív állatai abszolút alkalmasak egy-egy csíny véghezvitelére: a Robo Alive interaktív T-rex például olyan élethűen jár, mozgatja állkapcsát és üvölt, mintha valóságos lenne, ezért garantált az ijedtség, sikítás, menekülés, nevetés, ha megjelenik a gyerekek körében.
#4. Fejlesztik a nyelvi készségeket
Ez a pont szorosan kapcsolódik az előzőhöz: amikor a gyerekek játszanak a barátaikkal, javul kommunikációs készségük a más gyerekekkel való interakcióik által.
#5. Segítenek az ismeretek megszerzésében
Szülőként egy-egy ilyen interaktív játék jó apropó lehet arra, hogy általuk szó essen pl. az állatvilágról. Az én apukám például nagyon sokat mesélt a dinoszauruszok koráráról a mini dinós játékok apropóján, és emlékszem, mennyire felkeltette az érdeklődésemet a kihalt állatok iránt. A Robo Alive interaktív állatai is alkalmasak lehetnek erre a feladatra, felkelthetik a gyerekek érdeklődését az ízeltlábúak, hüllők, dinoszauruszok iránt.
Nektek melyik Robo Alive állat jön be a legjobban?